torsdag 18. september 2008

Anmeldelse av produkter fra Exclusive Organic Care


I en ukes tid har den grønne jegeren testet kremer fra merket Exclusive Organic Care (se bildet over) som selges på Green Spirit, en ny norsk, lekker og miljøvennlig nettbutikk. Alle produktene fra Exclusive Organic Care er merket Ecocert som garanterer at minimum 95% av ingrediensene er naturlige, minimum 10% er fra økologisk landbruk, at produktet ikke inneholder mineraloljer, parabener, syntetisk farge eller parfyme. Ingrediensene er ikke genmanipulerte, sprøytede eller bestrålete. Produktet er produsert på en miljøvennlig måte, ikke testet på dyr og embalasjen resirkulerbar. Grønt som rakkern. Dere bør dessuten ta en kikk på den fyldige artikkelen "Økologisk velvære" som er meget informativ og inspirerende. Om en melder seg på nyhetsbrevet til Green Spirit innen 30. september får en tilsendt prøver i posten og muligheten til å sjekke ut selv!
Moisturizing Cream og Nourishing Cream (489 kr per stk)
Jeg brukte en liten mengde Moisturizing Cream på dagtid og Nourishing Cream om natten, varmet de mellom to fingre og smurte på ansiktet. Moisturizing Cream har en ganske tykk og kremete konsistens og dufter (veldig) svakt fersken. Huden føltes mettet med fuktighet, ble matt i utseende og la et godt grunnlag for makeup. Nourishing Cream var likedan, men enda tykkere i konsistensen. Begge ga meg faktisk assosiasjoner til den velkjente A-Creme en får på apoteket til litt over hundrelappen. Ingen utpreget luksusfølelse altså. Etter en ukes bruk fikk jeg et par kviser på kinnet nær nesen, noe jeg ellers aldri har problemer med. Det er ikke sikkert det skyldes kremene, men de passer nok bedre til voksne damer enn twentysomehings.
Eye Cream (489 kr)
Øyekremen falt i bedre smak. Den grønne jegeren bruker vanligvis ikke øyekrem (23 år, hello!) så det føltes litt uvant å påføre den før leggetid hver kveld, men akk så deilig. Lett kremet i konsistensen og behagelig sval rundt øyene. Siden jeg ikke har noen rynker å teste den ut på kan jeg ikke vurdere den oppstrammende effekten, men jeg så faktisk opplagt ut hver morgen. Da snakker vi i tillegg om DEN Uka på høyskolen med all festingen den innebærer. Til nesten 500 kr for 30 ml blir dette allikevel ikke fast inventar på badet til den grønne jegeren. Til de som skal unne seg noe riktig øko-luksus kan den anbefales.

Merk: den grønne jegeren har ikke mottat penger for å skrive denne anmeldelsen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei=) super blogg!! lurte på om du har prøvd produktene fra Suki, og hva du eventuelt syns om de?

Unknown sa...

Kan jeg spørre hvordan du lagde logoen din? Den var veldig fin nemlig :)

Unknown sa...

Hey!! thats great!!
I share your opinion a lot,,, if we dont protect our planet there`s nothing left thenhttp://ianhasdiary.blogspot.com/

Marie sa...

Den som heter Moisturizing Cream har jeg faktisk prøvd. Den er meget grei og gjør huden veldig glatt. Anbefales.

Maria D. sa...

Hei

Jeg skriver om ingrediensene i mange produkter, slik at man vet man påfører huden. Bloggen min er om sminke, helse og markedsføring av produkter.

http://makeupinspirert.blogspot.com/