onsdag 9. juli 2008

Anmeldelse av Dr. Hauschka Sunscreen Lotion


Roskilde 2008 var glohett og den grønne jegeren måtte finne seg en solkrem fort som fy. Valget falt på en fra Dr. Hauschka til finfine 98,- DKK på kjedebutikken Matas og den gjorde jaggu jobben sin. Isteden for kjemisk solfilter bruker Dr. Hauscka det naturlige mineralet titanium dioxid for å beskytte huden. Mineralet avgir litt farge på huden, så en bør være forsiktig i kontakt med klær. Jeg synes solkremen luktet godt (dog kjæresten rynket litt på nesen av den "naturlige lukten"), men konsistensen var enstemmig vedtatt myk og god ved påføring.
Green Hunter gir Dr. Hauscka Sunscreen Lotion en femmer!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Den skal jeg prøve! Har hørt av andre også at den er bra, og jeg reagerer noen ganger litt på enkelte solkremer (ikke andre kremer, så tror det må være solfilteret jeg reagerer på), kanskje denne er bra for min sarte hud. Kjedelig ting å ha allergisk reaksjon på, man er jo så avhengig!!

Tante Ingrid sa...

Den er verdt å prøve :) Den eneste ulempen er pigmentet i kremen som kan smitte av på klær (avgir en gul farge). Snappet opp et sted at fysisk solfilter som i Dr. Hauschka gir sjeldnere allergiske reaksjoner enn kjemisk, så du kan treffe en vinner der. Om du gir kremen en sjans må du gjerne gi tilbakemelding om hva du synes om dem :) God lørdagskveld!