tirsdag 29. april 2008

Det enkle er ofte det beste


Et passelig standarisert uttrykk men det er så riktig med tanke på grønn skjønnhet. Jeg skal ikke skryte på meg å være en rollemodell for en minimalistisk sminkepung, men hvis jeg har dårlig tid eller vil gå au naturel gjør jeg det så enkelt som dette:
  1. Dekker ujevnheter og mørke ringer med en concealer
  2. Påfører en rosa cream blush på kinn og litt på leppene for naturlig rødme
  3. Koster solpudder over ansiktet (kan også brukes som naturlig øyneskygge)
  4. Tar en blank lipgloss på lepper, som også kan brukes som highlighter på kinnben og til å holde øynebrynene på plass
  5. Avslutter eventuelt med litt mascara

Bildet over: jeg synes Jessica Biel har en frisk look som kan gjenskapes med concealer fra NVEY ECO, cream blush fra Tarte, solpudder fra Smashbox Green Room, lipgloss fra Korres og mascara fra Origins.

2 kommentarer:

Bagita sa...

Sant nok. Med åra trenger en imidlertid stadig mer concealer for å se sånn noenlunde fresh ut... Thank heaven for sminke :-)

Tante Ingrid sa...

Ja, skål for det :D Kommer ikke til å droppe sminken tross miljøengasjementet. Så lenge en kjøper i moderate doser og velger miljøvennlige merker, i det minste merker som ikke tester på dyr, synes jeg det går fint an å være grønn og skjønn ;) Jeg går stort sett med samme look'en hele tiden: brun øyneskygge, friske kinn og rosa lipgloss, og det begrenser mengden produkter jeg trenger.