tirsdag 15. april 2008

Green hunters weekend checklist


Ikke direkte miljørelatert, men anyways :D Jeg synes det er moro å lese om hva andre pakker med seg på tur, så her kommer en liste over hva den grønne jegeren puttet i weekendbagen når hun dro til Trondheim i helgen (to dager, én overnatting) Jeg tenker lagvis påkledning og reiser helst i de tyngste plaggene så jeg slipper å bære så tungt.

Reiseantrekk:
Sort dressjakke
Hvit bluse i økologisk bomull
Mørkeblå cardigan
Grå jeans
Sorte ankelstøvletter
Et ikatmønstret sjal
Store etniske øredobber
og armbånd i sølv

I weekendbagen:
Ferskenfarget bluse (til caféskravling med venninner)
Hvit penkjole med etnisk mønster (jeg bruker dressjakken over)
Sorte strømper
Sorte stiletter (eller dancing shoes, som jeg kaller dem)
Clutch med sølvfarget lenke
Og flere smykker :D (svære, dinglende sølvøredobber er et must. En anelse inspirert av Edie Sedgwick)

2 kommentarer:

Bagita sa...

Håper du hadde det skøy! Jeg tør nesten ikke skrive om hvordan jeg pakker :-( Det blir stort sett til at jeg hiver rått og råte av klær jeg syns er behagelige og som matcher i fargeveien ned i kofferten... som regel altfor mye, just in case :-) Du har skjønt det der med minimalistisk pakking, hvor tilbehøret er det som gjør susen. Apropos tilbehør; jeg trenger litt stylisthjelp av min flink søster, men det kan vi diskutere videre på min blogg.

Tante Ingrid sa...

Klart jeg skal hjelpe ;)
Når det gjelder lett-pakking kreves det endel forarbeid og det har ikke alle tid til.. Jeg finner ut hvilke anledninger og hvor mange av dem jeg har på turen (kafébesøk, fest osv.) og planlegger antrekkene til hvert av dem. Så pakker jeg kun de plaggene jeg trenger, gjerne samlet. På lengre reiser tenker jeg plagg som kan settes sammen i mange kombinasjoner og fresher opp med tilbehøret. Lærte meg denne metoden fordi jeg blir gretten av tung bagasje :)