onsdag 12. mars 2008

Fairtrade og økologisk på Topshop


Topshop har utvidet shippingområdet sitt til flere land i Europa, deriblant Sverige, men ikke Norge. Litt synd, for de har en ganske bra samling Fairtradeplagg inne samt noen sokker i økologisk bomull. Nå er det ikke akkurat mindre belastning for miljøet å sende et par sokker avsted i fly, men den saken med rettferdig handel kunne vært interessant. Dessuten kan en jo sjekke innom dersom en er i nærheten av en Topshopbutikk i utlandet :D

3 kommentarer:

Siljesfashion sa...

Ville bare tipse deg om at H&M også har en kul økologisk linje, dog ikke så himla mye utvalg. Men du har kanskje nevnt det tidligere? Anyway, kan jeg spørre deg om noe annet? Hvordan lager du de collagene som her, uten å få vite kanter fra bildene? Regner med at det har noe med innstillinger å gjøre, men er ganske fersk i blogge gamet.. På forhånd takk!

Tante Ingrid sa...

Ja, jeg har snoket litt på H&Ms økologiske plagg :) Mye fint, men jeg skulle ønske de kunne oppdatert utvalget snart.
Collagene smeller jeg sammen i Paint - jeg limer bilder av klærne jeg har funnet inn i samme paint vindu, så klipper jeg enkeltbildene ut med såkalt "frihåndmerking" (øverst til venstre i verktøymenyen) og drar dem rundt som jeg ønsker til en collage. Så lagrer jeg bildet og legger det ut på bloggen.
Håper jeg forstod spørsmålet og svaret hjalp :D

Siljesfashion sa...

Tusen takk! Har lagt til litt flere tips til deg, hvis du bestemmer deg for å kjøpe en Chanelveske.