mandag 3. mars 2008

Grønn dagbok mandag 3. mars - Vintage Week


Jeg har bestemt meg for å sette av denne uken til å fokusere særlig på vintage- og bruktklær som kan kjøpes på nett. Gjenbruk er kanskje den aller beste måten å være grønn - for ikke å snakke om den beste måten å skape en personlig stil på. Først, når jeg var liten, syntes jeg bruktbutikker og loppemarkeder var en fæl ting. De luktet rart, ting var støvete og jeg måtte dras inn i lokalene. Jeg husker ikke hvor det snudde, men angsten forsvant og jeg ble etterhvert en kløpper på å finne skatter i haugene med skrot. I dag er store deler av garderoben min hentet fra bruktbutikker, loftet, bestemors klesskap og nedarvet fra storesøster. Denne uken skal jeg utforske endel av utvalget på nett, men starter med å tipse om denne guiden fra Henne som oppsummerer bruktbutikker i gatene rundt om i landet :) (Bildet over er fra Seventeen Magazine mars 1970, takk til Adore Vintage)

Ingen kommentarer: