mandag 14. januar 2008

Bærekraftig stilguide















Hei allesammen! Nå er jeg inspirert til å sette i gang med en helt ny blogg med et nytt fokus. Tidligere skrev jeg på motebloggen Remedymagazine men mistet etterhvert skrivelysten da jeg følte bloggen manglet en reell mening. Jeg er en fashion junkie og selverklært materialist. God design og funksjonelle ting gjør meg glad. Allikevel synes jeg ikke det er holdbart at vi forbruker som vi gjør når vi er klar over hva det gjør med kloden vår. Derfor bestemte jeg meg for at hvis jeg skulle kjøpe alt på den lange handlelisten min skulle det være riktige ting, enten det gjaldt økologiske produkter, fair trade eller second hand. Men hvor begynner en å lete? Å leve grønt virker både dyrt, vanskelig å langt ifra moro. Jeg er dessuten glad i et snev av glamour og det føles ikke meg å valse rundt i flagrende gevanter uten et scrap sminke. (No offence til de som foretrekker det) Dette må gjøres noe med og dette er bloggens mål! (Bilde fra reklamekampanjen til Stella McCartney's økologiske hudpleieserie "Care")