lørdag 19. januar 2008

Grønn dagbok lørdag 19. januar


I dag bestemte jeg meg for å finne ut mer om hvilke selskaper som fremdeles tester på dyr og som ikke fortjener pengene mine. Å si nei til disse produktene handler om etisk forbruk og kampen for å stoppe en mishandling vi burde vært kvitt i det 21. århundret. Et av selskapene jeg har bestemt meg for å boikotte er L'Oréal. De har som målsetting å stoppe med testing på dyr, men frem til det er gjennomført skal jeg unngå L'Oréal og alle dets undermerker som Lancôme og Maybelline. (Se hele listen over selskaper eid av L'Oréal her.) Unntaket er Body Shop. Selv om det nå ligger under L'Oréal er produktene de samme og jeg synes det å handle på Body Shop formidler hva slags varer vi ønsker å ha. Mange vil nok være uenige med meg her :) Se lister over selskaper som tester og ikke tester på dyr på Caring Consumer.

2 kommentarer:

Bagita sa...

Så enig, så enig. Jeg har faktisk skrevet en slags særoppgave om det stygge etiske dilemmaet med dyreforsøk en gang i tida. Ndg sminke burde det være totalt unødvendig.

Anonym sa...

Kunne ikke få vært mer enig!!!
Skremmende mange som fortsatt tester på dyr!!!

Veldig bra at du også setter fokus på dette Green Hunter!