søndag 20. januar 2008

Grønn dagbok søndag 20. januar


I ettermiddag har jeg ligget på det varme baderomsgulvet og lest i boken Den Naturlige Skjønnhetsguiden av Karen Lamont- en pleie og sminkeguide i grønn stil fra 1991 jeg arvet av min kjære storesøster. Når jeg først fikk den bladde jeg bare igjennom, konkluderte med at den var for old fashion og la den i et skap. Jammen tok jeg feil, for boken er faktisk full av gode triks og tips til hvordan en kan ta vare på seg selv OG jorda. Lamont tar for seg hvor problemene ligger og hva vi som forbrukere kan gjøre. Hun får også understreket hva skjønnhetsprodukter faktisk kan og ikke kan utrette så en får et mer realistisk syn på hva en egentlig trenger i badehylla. Jeg har blitt inspirert til å forenkle mitt eget beauty regime! Etter litt leting fant jeg ut at boken fremdeles kan kjøpes på Amazon under tittelen Karen Lamont's New Natural Beauty Guide. Den finnes kanskje på bibliotek rundt i landet også.

1 kommentar:

Bagita sa...

Ja, din gamle søster er ikke så dum som ho ser ut til ;-) Husker at den boka var ganske fornuftig og inspirerende.