torsdag 31. januar 2008

Grønn dagbok torsdag 31. januar


Siste dag i årets første måned :) Ble endel skjønnhetsshopping på meg i dag. Dro til Skien hvor de faktisk har et skikkelig godt utvalg av Origins på en butikk kalt Skin Tonic (tlf: 35710982). Dette rasket jeg med meg i dag: rensemelk, toner, solpudder og vaniljeduftolje fra Body Shop, dyprensende maske og lipgloss fra Origins, Dr. Hauschka Rose Day Cream og to øyneskygger fra Nivea. Vet sistnevnte ikke er et direkte grønt merke, men de tester ikke på dyr. Kjøpte også en brun flytende eyeliner fra Body Shop som jeg glemte å avbilde. Har allerede testet masken og den var digg!

3 kommentarer:

snosen sa...

Hei, oppdaget akkurat sida di, og vil bare si at den er inspirerende! Det med grønn mote er noe jeg og har tenkt på i det siste. Men jeg synes det er vanskelig, med den jungelen av produkter som finnes der ute. Så takk for inspirasjonen!

Tante Ingrid sa...

Tusen takk for det :) Jeg føler det på akkurat samme måte: jeg har lyst til å være en fornuftig forbruker, men hvor skal en begynne? Det er i hvertfall veldig spennende å drive med green hunting, og hvis du kommer over noe bra så si veldig gjerne ifra :D

Marie sa...

Body Shop bruker ingredienser testet på dyr, men har en karantenetid på 10 år. Så alt som ble testet på dyr før 1998 kan de putte i produktene sine.